mycloud logoask4it logobooking logo 2labapps logo 3
erasmus transpalumni logo egramdep 
  • Αυτή η διεύθυνση Email προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
  • 24210 74771
  • 24210 74776
  • 28ης Οκτωβρίου 78, Βόλος, ΤΚ 38333

Περιγραφή

Διάρκεια: 3 ώρες για 13 εβδομάδες [ECTS: 6]

Περίγραμμα του μαθήματος

Το μάθημα, εστιάζει σε ζητήματα που αφορούν σε: τι είναι επιχειρηματικότητα και επιχείρηση, υπο-χρεώσεις της επιχείρησης, ανάλυση κοινωνικών αναγκών και τάσεων, διερεύνηση επιχειρηματικών ευκαιριών, ανάπτυξη επιχειρηματικών ιδεών, μέθοδοι δημιουργικής σκέψης, άυλη βιομηχανική περιουσία, συμμετοχή και διοίκηση.

Το μάθημα εστιάζει στις παρακάτω ενότητες:

  1. Τύποι επιχειρήσεων, στοιχεία δικαίου.
  2. Χρηματοδότηση και Οικονομική διαχείριση: Κεφάλαιο Κίνησης, Μεγέθυνση – χρηματοδότηση - απώλεια ελέγχου, παρακολούθηση επιδόσεων.
  3. Επιχειρησιακές διαδικασίες - Ο ρόλος της ποιότητας στην επιχείρηση.
  4. Διαχείριση Παραγωγής, Αποθεμάτων και Εφοδιαστικής Αλυσίδας.
  5. Ανάλυση και έρευνα αγοράς – Σχεδιασμός Marketing.
  6. Διανομή - Πωλήσεις – Τιμολόγηση και πίστωση.
  7. Ανάπτυξη Προϊόντων και Υπηρεσιών.
  8. Διαχείριση ανθρώπινου δυναμικού.
  9. Αξιολόγηση και προγραμματισμός επενδύσεων – προϋπολογισμός.
  10. Χρηματοδότηση για την εκκίνηση νέων επιχειρήσεων.
  11. Διαχείριση επιχειρηματικών ονομάτων (brand names, trademarks).
  12. Ανάπτυξη επιχειρηματικών συνεργασιών.

Οι φοιτητές μαθαίνουν βιωματικά εφαρμόζοντας τη μέθοδο στη διαδικασία από την αναζήτηση και σύληψη της επιχειρηματικής ιδέας, στην αξιολόγηση, την αλλαγή της και την παρουσίασή της σε υποψήφιους συνεργάτες ή/και επενδυτές.

Στη διάρκεια του μαθήματος, εκτός από τις διαλέξεις:

  • οργανώνονται συναντήσεις με μέντορες που προέρχονται από την τοπική επιχειρηματική κοινότητα,
  • οι φοιτητές αναπτύσσουν σε ομάδες με 4-7 μέλη επιχειρηματικά σχέδια, με τη συμβουλευτική καθοδήγηση και υποστήριξη της ομάδας υποστήριξης ή μελών της επιχειρηματικής κοινότητας.

Οι φοιτητές/τριες θα αναπτύσσουν, σε ομάδες με 4-7 μέλη, επιχειρηματικά σχέδια – τα οποία κατά το δυνατόν αποτελούν συνέχεια των επιχειρηματικών ιδεών που θα έχουν αναπτύξει κατά τη διάρκεια του πρώτου μαθήματος (Εισαγωγή στην Επιχειρηματικότητα), με τη συμβουλευτική καθοδήγηση και υποστήριξη μελών της επιχειρηματικής κοινότητας. Στη διάρκεια της εργασίας θα εξοικειώνονται στη χρήση τεχνικών αξιολόγησης επιχειρηματικών σχεδίων και στην διερεύνηση των προοπτικών τους στην αγορά, με τελικό στόχο την εκπόνηση ενός πλήρους επιχειρηματικού σχεδίου.

Οι διαλέξεις και οι άλλες δραστηριότητες του μαθήματος υποστηρίζονται από εργαστηριακά μαθήματα, μέσα από τα οποία δίνεται η δυνατότητα σε κάθε ομάδα να συζητήσει την εργασία της και να αναζητήσεις λύσεις σε τυχόν προβλήματα που αντιμετωπίζει ή εξειδικευμένες γνώσεις για συγκεκριμένες πτυχές της εργασίας της.

Μαθησιακά αποτελέσματα

Βασικός στόχος του μαθήματος είναι να βοηθήσει τους φοιτητές να αποκτήσουν τις βασικές γνώσεις και ικανότητες για την αποτελεσματική σύνθεση και αξιολόγηση ενός επιχειρηματικού σχεδίου.

Σκοπός είναι να μπορέσουν οι φοιτητές να αξιοποιήσουν τη γνώση που θα αποκομίσουν από το πρώτο μάθημα (Εισαγωγή στην Επιχειρηματικότητα) και να τη συμπληρώσουν εστιάζοντας σε συγκεκριμένα ζητήματα, ώστε να είναι σε θέση, μετά το πέρας του μαθήματος, να εκπονήσουν ένα πλήρες επιχειρηματικό σχέδιο.

To μάθημα επιδιώκεται να αναπτύξει και καλλιεργήσει βασικές επαγγελματικές και κοινωνικές ικανότητες των φοιτητών, όπως:

  • ικανότητα αναγνώρισης και αξιολόγησης επιχειρηματικών και καινοτομικών "ευκαιριών",
  • αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών,
  • αναζήτηση και διαχείριση ανθρώπινου δυναμικού,
  • κατανόηση των οικονομικών και τεχνολογικών εξελίξεων και των επιπτώσεών τους,
  • προσδιορισμός και αξιολόγηση κοινωνικο-οικονομικού περιβάλλοντος,
  • όξυνση του κριτικού πνεύματος,
  • σύσταση και διαχείριση ομάδας, ομαδική εργασία,
  • εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον.

Διοικητική Δομή

Τοποθεσία